דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטודנט לרפואה באוניברסיטה העברית מעביר סדנאות בישול לחולים עם צורכי דיאטה מיוחדים 

מאת    [ 17/07/2006 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 3629 פעמים ]

ר?ני פולק הוא ש?ף צעיר שלמד בבית הספר הצרפתי ''קורדון בלו''. בהיותו סטודנט לרפואה, ביקר במרכז למחלות מעי דלקתיות בבית החולים האוניברסיטאי הדסה עין כרם. פולק התרשם כי החולים שבאים להתייעץ עם רופא או עם דיאטנית קלינית מקבלים רשימת ''עשה'' ו''אל תעשה'' ואינם יודעים כיצד להתמודד עמה ובוודאי שלא כיצד להכין באמצעותה אוכל טעים. מצב זה גורם לפגיעה באיכות חייהם של החולים.

פולק, סטודנט לרפואה באוניברסיטה העברית, הוא אחד מהזוכים בפרס קיי היוקרתי של האוניברסיטה העברית. הפרס יוענק לו בטקס להענקת פרסים לפיתוחים חדשניים ע''ש קיי שיתקיים מחר, יום ב' 06 ביוני, בשעה 10:15 בבניין וייז, קמפוס אדמונד י' ספרא גבעת רם.

אנשים רבים בישראל, כמו ברוב העולם המערבי, סובלים ממחלות כרוניות שונות. חלק ניכר ממחלות אלה מחייבות הקפדה על תזונה מיוחדת המגבילה את מגוון המוצרים המומלצים לצריכת חולים. מחלת קרוהנס למשל, היא מחלת מעיים דלקתית. חולים הסובלים ממנה צריכים לשמור על דיאטה חמורה, שההגבלה העיקרית שלה היא: תכולת סיבים נמוכה.

בחסות המרכז למחלות מעי דלקתיות בבית החולים האוניברסיטאי הדסה ובשיתוף עם מחלקת התזונה והדיאטה של בית החולים, פיתח פולק סדנת בישול לחולים אלו. הסדנה הורכבה משבע פגישות בנות שלוש שעות כל אחת שנערכו בבית ספר מקצועי לבישול בירושלים. כל פגישה נפתחה בהרצאה מפי דיאטנית קלינית, שדנה בעיקרון תזונתי ייחודי למחלה. בתום ההרצאה נערכה סדנה מעשית בהנחיית פולק. כל מפגש הסתיים בארוחת גורמה, פרי ידם של המשתתפים בסדנה. החולים שהשתתפו בסדנה קיבלו גם ספר בישול עם המתכונים וטכניקות הבישול שליוו את הסדנה ושפותחו על ידי פולק במיוחד עבורה.

במחקר שביצע פולק הו?כח כי ההשתתפות בסדנה עזרה בהורדת מדד פעילות המחלה של החולים בקבוצת המחקר. המחקר נעשה בהנחיית פרופ' ערן גולדין וד''ר ערן ישראלי מהמחלקה הגסטרואנטרולוגית בבית החולים האוניברסיטאי הדסה.

''אני מקווה כי בעתיד בית הספר לבישול יהיה רק חלק ממרכז גדול יותר, שייעודו יהיה שיפור איכות החיים של חולים הסובלים ממחלות עם מגבלות תזונתיות בפרט ומחלות כרוניות בכלל, על ידי שילוב תחומי ידע של רופאים, שפים ותזונאים קליניים'', אומר פולק.
האתר "להיות בריא" מגיש לכם כתבות במיגוון תחומי התמחות רפואיים, רובן מפרי עטם של רופאים מומחים בכירים, ומאפשר לכם לשאול שאלות את מיטב הרופאים.
http://www.2b-bari.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב